Nytt sveisetårn skal styrke produksjonen og skape glede i bybildet
10. mai 2026
Oppdatert 22. juni 2026
VM Tarm investerer kontinuerlig i utviklingen av produksjonen. Et av de siste prosjektene er oppføringen av et nytt sveiserstativ, som skal bidra til en enda mer effektiv produksjon av våre tankbiler.
Det nye sveiserstativet blir omtrent 23 meter høyt og blir dermed et av de høyeste bygningene i Tarm.
Da tårnet blir meget synlig i bybildet, ønsket vi å gjøre det til mer enn bare en produksjonsbygning. Derfor inngikk vi et samarbeid med Tarm Skole om en tegnekonkurranse, hvor elevene fikk mulighet til å designe utsmykningen.
De utvalgte tegningene blir forstørret og montert på tårnets sider, så barna blir en del av fortellingen om VM Tarm og vårt lokalsamfunn.
Prosjektet er et eksempel på, hvordan investeringer i produksjonen kan kombineres med lokal forankring og kreativitet.
