Skolebarns tegninger pryder VM Tarms nye sveisetårn
Det nye svejsetårn hos VM Tarm har fått et helt spesielt uttrykk. I stedet for et stort firmalogo er tårnet nå utsmykket med fargerike tegninger laget av elever fra Tarm Skole.
Tårnet, som er omkring 21 meter høyt, har blitt en markant del av bybildet i Tarm. Derfor ønsket vi å skape en utsmykning som ikke bare representerer VM Tarm, men også lokalsamfunnet.
For nesten et år siden inviterte vi elevene på Tarm Skole til å delta i en tegnekonkurranse. Oppgaven var å tegne motiver inspirert av deres hverdag, naturen og livet i lokalområdet. Interessen var stor, og vi mottok et væld av kreative og fargerike bidrag.
En jury utvalgte seks vinnertegninger, som deretter er blitt forstørret og montert på svejsetårnet.
Vinnerne av konkurransen ble:
Silke, 4.B
Donart, 5.A
Daniel, 4.A
Julia, 0.A
Tereza, 0.B
Amanda, 2.B
Vi vil gjerne takke både elevene og Tarm Skole for det store engasjementet. Utsmykningen gjør svejsetårnet til mer enn en produksjonsbygning – det har blitt et synlig symbol på samarbeidet mellom VM Tarm og lokalsamfunnet.

